Wordt deze nieuwsbrief niet goed weergegeven? Klik hier.
 
Week 6 - 2011
 
Franchisen steeds populairder in uitzendbranche
 

Franchising wordt steeds populairder in de uitzendbranche. En dat is logisch: de franchisenemer heeft wel de lusten, maar niet de lasten van het zelfstandig ondernemerschap. Uitzendbureaus in franchisevorm zijn er dan ook in alle soorten en maten.

Een van de oudste Nederlandse franchisebedrijven in de branche is Olympia. Begonnen als reguliere uitzendorganisatie in 1969, heeft Olympia begin jaren negentig de franchiseformule omarmd. Olympia positioneert zich als een onderneming voor ondernemers met 126 vestigingen te lande...

Lees verder...

 
Doppio Espresso opent vestiging in Hilversum
 

Op 25 februari as. opent in Hilversum de zevende vestiging van Doppio Espresso in Nederland. Doppio Espresso onderscheidt zich in kwaliteit en beleving. Het assortiment bestaat naast koffie en thee van de hoogste kwaliteit uit zoetwaren, deegwaren en een lunchkaart met verse broodjes, salades en sandwiches. In de ochtend kunnen gasten er terecht voor een ontbijtje, krantje en een overheerlijke cappuccino of espresso.

Doppio Espresso biedt haar gasten gratis onbeperkt Wi-Fi aan en is het een uitstekende plek om te werken of een zakelijke afspraak te hebben. Om de opening extra luister bij te zetten zal er 25 februari de hele dag gratis cappuccino worden geschonken. Zo kan iedereen kennismaken met de overheerlijke producten van Doppio Espresso...

Lees verder...

 
Merkcampagne grootste aanleiding om merk te volgen op social media
 

Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 75% van de Facebook fans een merk volgt als gevolg van een specifieke uitnodiging of advertentie van dat merk. Crossmediale merkcampagnes blijken dus van grote waarde voor het opbouwen van een social media aanhang.

Het onderzoek werd uitgevoerd door DDB Worldwide en Opinionway Research in September 2010 en werd gehouden onder wereldwijde gebruikers van social media. De vraag die in het onderzoek centraal stond, was wat gebruikers van social media er toe beweegt om merken te volgen op met name Facebook. Ondanks het feit dat mensen een natuurlijke neiging hebben om zich met merken te associëren als een vorm van zelfexpressie, blijkt er in de meeste gevallen toch een extra zetje nodig om er voor te zorgen dat mensen ook echt online fan worden van een merk...

Lees het volledige artikel en download gratis het eBook Marketing 2.0 tips

 
Actueel nieuws - weekoverzicht
 

› Uitbreiding voor Pensioendesk Nederland
› Atos Origin stopt met e-mailen
› Hypotheekshop was pionier met uurtarief
› Stevige groei voor Tennis XXL in 2010
› 'Meer ruimte voor ondernemer'
› Heffingen KvK fors omlaag, banen op de tocht
› Euretco Wonen prominent op Home & Interior beurs
› Bruna zet in op SaaS-oplossing
› Mediq Apotheken zet vooral in op uitbreiding middels franchise
› Uitbreiding directie iCentre
› Vakgarage groeit stevig door
› Bruna neemt vier boekhandels over
› Milieuvriendelijke hotelketen wil fors groeien
› Tabakswinkels hebben last van verdwijnen strippenkaart
› Thomas Cook gebruikt eigen vliegtuigen als het moet
› Leegstand in winkels loopt op
› KPN vergroot aantal winkels
› Colora wil zijn winkelnetwerk in België uitbreiden
› McDonald's vernieuwt website voor jonge gasten
› AH mikt op topdrie in België
› Jumbo opent 200ste vestiging
› Omzetstijging voor McDonald's
› C1000 gaat 'vreemd inkopen' afstraffen
› Jumbo snelst groeiende super in Europa
› Super de Boer zet social media in
› Vergunning voor Jumbo XL verstrekt
› Bufkes al vijftien jaar een bewezen concept
› Albert Heijn bereidt invasie Vlaanderen voor
› Jan Willem Juffer nieuwe directeur Intersport
› SuperGroup neemt franchisepartner Benelux over
› Uitbreiding G-star in VS

Dagelijks actueel franchisenieuws ontvangen? Volg ons ook op
 
MatchPoint helpt ondernemers hun dromen te verwezenlijken!
 

Wie is MatchPoint?
MatchPoint is een van de grootste franchise-consultancy bureau's ter wereld, actief in meer dan 15 landen en werkzaam voor vele honderden, vaak internationaal opererende franchiseformules in uiteenlopende branches.

MatchPoint slaat nu ook haar vleugels uit naar Nederland omdat het businessmodel franchise hier al jarenlang sterke groei vertoont. Met zo'n 700 franchiseformules, meer dan 250.000 banen en een totale omzet van ettelijke miljarden per jaar is de franchisebranche niet meer weg te denken uit de Nederlandse economie. De verwachting is zelfs dat franchise in Nederland de komende jaren explosief zal toenemen.

Wat doet MatchPoint?

De experts van MatchPoint hebben een unieke dienst ontwikkeld die gebruik maakt van een krachtige test en een uitgebreide begeleiding om de juiste ondernemer met de beste formule te ‘matchen'. Deze dienst is kosteloos voor de kandidaat-franchisenemer, de franchisegever betaalt voor de beste ondernemers voor zijn formule...

Lees verder...

 
Formules zoeken ondernemers
 
 
Franchising Partnership Brussel - 30 en 31 maart 2011
 
Franchising Partnership Brussel
Klik hier voor meer informatie
 
FranchiseFormules Videokanaal
 
Vastgoed
 
Callantsoog: Rotterdam-Hillegersberg:
Callantsoog - Dorpsplein 15 Hillegersberg - Kerkstraat 11
 
Aangeboden in... (kies provincie)
 
Friesland
Groningen
Drenthe
Overijssel
Flevoland
Utrecht
Noord-Holland
Zuid-Holland
Gelderland
Noord-Brabant
Zeeland
Limburg

Bent u vastgoedaanbieder en heeft u (een) locatie(s) beschikbaar?
       Meld uw object(en) hier aan.

 
'Het belang van social media voor formules'
 

Wordt het aanhaken of afhaken?

Het bedrijfsleven zet tegenwoordig steeds vaker zogenaamde 'Social Media' in om direct(er) met klanten en overige doelgroepen te communiceren. Social media als Twitter, YouTube, Hyves, Facebook en LinkedIn zijn natuurlijk allang een vast onderdeel geworden van het dagelijks leven van (vrijwel) iedere Nederlander. Dus in die zin is dat zeer verstandig te noemen.

Het opzetten van een account op de welbekende netwerksites is nog relatief eenvoudig en snel te doen. Bij veel bedrijven wordt dit daarom vaak "even tussendoor" gedaan of binnen een stage-opdracht uitgevoerd. Een strategisch vervolg, beleid op het vlak van social media en/of een weloverwogen inpassing ervan in de marketingmix blijft daarna echter meestal uit. Helaas vallen dan ook vaak de verwachtte resultaten tegen.

Om daadwerkelijk succes te boeken met social media...

Lees verder...

 
eBook 'Strategische Interacties'
 

Tijdens de Netwerkmiddag van FranchiseFormules.NL die in maart 2007 voor franchisegevers gehouden is, hebben Mr. Jeff ’t Hart (franchise jurist bij HLF Advocaten) en dr. Evelien Croonen (universitair docente aan de Faculteit Economie & Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen) hun praktische en wetenschappelijke kennis op het gebied van franchising gebundeld en een gezamenlijke presentatie verzorgd met als titel: “Strategische Interacties tussen Franchisegevers en Franchisenemers”.

Dit boek is een uitgebreide samenvatting van deze presentatie. We gaan eerst kort in op de toegenomen populariteit van franchising in Nederland en introduceren daarna een belangrijk onderwerp dat in de Nederlandse franchiseliteratuur nog maar weinig aandacht heeft gekregen, namelijk: strategische verandering binnen franchiseformules. De centrale vraag in dit boek is dan ook: Hoe reageren franchisegevers en – nemers op elkaar tijdens strategische veranderingen in de formule, en waarom? En wat kunnen beide partners daarvan leren voor het managen van hun relatie?

Lees verder...

 
eBooks
 

 

 

 
 
Agenda
 

Vrouw&Zo
Maandag 14 Februari 2011 t/m
Dinsdag 15 Februari 2011
Lokatie: Brandboxx Almere
Meer informatie: Klik hier

Franchise Expo Paris
Zondag 20 Maart 2011 t/m
Woensdag 23 Maart 2011
Lokatie: Porte de Versailles - Parijs
Meer informatie: Klik hier

What is going on in Retailing
Dinsdag 29 Maart 2011 t/m
Woensdag 30 Maart 2011
Lokatie: Grand Hotel Huis ter Duin Noordwijk
Meer informatie: Klik hier

Franchising en Partnership 2011
Woensdag 30 Maart 2011 t/m Donderdag 31 Maart 2011
Lokatie: Tour en Taxis te Brussel
Meer informatie: Klik hier

Franchisebeurs Onderneem Het
Vrijdag 8 April 2011 t/m Zaterdag 9 April 2011
Lokatie: Studio Baarn
Meer informatie: Klik hier

4e FranchiseFormules Netwerkmiddag
Datum: Woensdag 18 Mei 2011
Thema: Social Media & Nieuwe Marketing voor franchiseformules
Lokatie: DeFabrique® - Utrecht
Meer informatie en inschrijven: Klik hier

 
Colofon

FranchiseFormules.NL en de nieuwsbrief E-Zine vallen onder het exploitatie-beheer van:

Franchising Etc.
Postbus 2672
8901 AD Leeuwarden
Nederland

Reageren? info@franchiseformules.nl
 

 
Copyright © 2011 Franchising Etc.
FranchiseFormules.NL is onderdeel van het exploitatiebeheer van Franchising Etc.
FranchiseFormules.NL | FranchiseFormules.BE