Wordt deze nieuwsbrief niet goed weergegeven? Klik hier.
 
Week 10 - 2011
 
Used Products zoekt Master in België
 

Used Products (hoofdvestiging Amsterdam) is opgericht in 1997 en begeeft zich in bijna alle productgroepen van de tweedehandsmarkt. Met 22 vestigingen in Nederland is Used Products de marktleider in deze branche.

De franchisenemers in de winkel houden zich bezig met de in- en verkoop van duurzaam gebruikte producten en partijgoederen. Daarnaast biedt men klanten een unieke terugkoop-mogelijkheid (verpanden-belenen) waarbij de klant zijn of haar product verkoopt met de mogelijkheid om dit product later weer terug te kopen.

Used Products is in Nederland een beproefd en succesvol concept gebleken en gaat nu internationaal expanderen, ondermeer naar België en Luxemburg...

Lees verder...

 
Subway streeft McDonalds voorbij
 

Broodjesketen Subway stelt de grootste fastfoodketen ter wereld te zijn. De keten zegt dat het aan het begin van het jaar 33.749 zaken had wereldwijd tegen 32.737 filialen van McDonald's. ‘We zijn ze in de loop van 2010 gepasseerd. Een jaar geleden lagen we nog iets achter', zegt woordvoerder Les Winograd tegen persbureau AFP. Volgens de onderneming is de eigendomsstructuur van Subway een belangrijke motor achter de groei. Subway is een private onderneming en niet genoteerd aan een beurs.

Kwaliteit
‘Dat is onze keuze en geeft ons de mogelijkheid om ons volledig te richten op het product, de kwaliteit en de restaurants en niet al het financiële gedoe waar beursgenoteerde bedrijven toe verplicht zijn', stelt de woordvoerder. Subway ontstond in 1965 in Chicago, tien jaar na de opening van de eerste McDonald's. Het is voor het eerst in tientallen jaren dat McDonald's niet de marktleider in het fastfoodsegment...

Lees verder...

 
BOOL & Partners werkt samen met EFC
 

Met ingang van 1 februari jl. is Bool & Partners gehuisvest bij de franchisedienstverlener EFC Accountants & Adviseurs. Dit is een ontwikkeling die voortkwam uit de al bestaande hechte samenwerking tussen deze twee partijen. Vanuit het pand in Capelle a/d IJssel aan de 's-Gravenweg 41 zullen opdrachtgevers vanuit deze gezamenlijkheid bediend gaan worden.

BOOL & Partners regisseert noodzakelijke veranderingen bij bedrijven in de retail en wholesale. EFC begeleidt franchiseorganisaties bij de inrichting en ombouw van formules en commerciële samenwerkingsverbanden. Verder verricht zij ondersteunende activiteiten ten behoeve van deze organisaties met onder andere administratieve diensten en benchmarks, werving en selectie, vestigingsplaatsonderzoeken etc...

Lees verder...

 
Actueel nieuws - weekoverzicht
 

› Franchise Keurmerk op de buis in 'Lifestyle Experience'
› Nieuwe franchisemanager De Groene Weg slagerijen
› C1000-ondernemers lanceren FC Zwolle-drankje
› Zestiende vestiging voor De Bezorgbeer
› Noodleketen Wagamama verkocht
› Stormloop op Jumbo Amsterdam
› Franchise-directeur Golff vertrekt
› 'Jumbo ontketent prijsoorlog in Amsterdam'
› Family Alphen de gastvriendelijkste van de formule
› Tweede Belgische winkel voor Albert Heijn
› Delhaize durft concurrentie met AH aan
› Opening Garcia Store Maastricht
› Modeketen Lake Side organiseert landelijke inzamelingsactie voor het goede doel
› Foot Locker in de lift
› Willem Veenstra commercieel manager Biretco
› Figuurstudio Bailine Den Haag onder nieuw management
› Nieuwe huisstijl voor Hubo
› Videoland en Movie MAX ondergebracht bij Retail Franchise Company
› Nieuwe fit20 studio in Deventer
› Accor wil 260.000 boekingen via smartphones

Dagelijks actueel franchisenieuws ontvangen? Volg ons op
 
Tweets @FranchiseNieuws

 

RT @ febofan : #FEBO op de franchise & formulebeurs in #StudioBaarn op 8 & 9 april #Gratis toegangskaarten surf je nu naar http://t.co/Y
RT @ franchisehulp : Rechtbank Utrecht: afnamebeding in huurovereenkomst nietig! http://t.co/Qk12uOX #franchise
RT “@ simpeluitzenden : Selectiepunt: specialisatie zorg in franchiseformule http://t.co/3B3xWfA ”
@ jouwMultimate : Bezoek de nieuwe mobiele website van #Multimate via http://t.co/cFuoIMJ en geef je mening http://on.fb.me/i52oDJ
RT @ subwaynederland : Subway verslaat McDonalds met aantal filialen http://t.co/JXXHOFh . Zelf een Subway starten? http://t.co/JroHRHi
RT @ StomerijAanHuis : Tijd om voor jezelf te beginnen op #internationalevrouwendag ? Start een mobiele stomerij! www.2dressup.nl
RT @ 2theloo : 16 maart start de bouw van 2theloo in Stadshart Amstelveen! www.2theloo.com
Social media: de smeerolie voor B2B-opinieleiders? http://t.co/4J7RnRq via @ frankwatching
RT @ 2theloo : 15 maart start de bouw in Rotterdam Alexandrium! www.2theloo.com
Uw Tweets in deze rubriek? Volg ons op
 
MatchPoint helpt ondernemers hun dromen te verwezenlijken!
 

Wie is MatchPoint?
MatchPoint is een van de grootste franchise-consultancy bureau's ter wereld, actief in meer dan 15 landen en werkzaam voor vele honderden, vaak internationaal opererende franchiseformules in uiteenlopende branches.

MatchPoint slaat nu ook haar vleugels uit naar Nederland omdat het businessmodel franchise hier al jarenlang sterke groei vertoont. Met zo'n 700 franchiseformules, meer dan 250.000 banen en een totale omzet van ettelijke miljarden per jaar is de franchisebranche niet meer weg te denken uit de Nederlandse economie. De verwachting is zelfs dat franchise in Nederland de komende jaren explosief zal toenemen.

Wat doet MatchPoint?

De experts van MatchPoint hebben een unieke dienst ontwikkeld die gebruik maakt van een krachtige test en een uitgebreide begeleiding om de juiste ondernemer met de beste formule te ‘matchen'. Deze dienst is kosteloos voor de kandidaat-franchisenemer, de franchisegever betaalt voor de beste ondernemers voor zijn formule...

Lees verder...

 
Formules zoeken ondernemers
 
 
Column Paul van Wageningen (FDB)
 

Franchisenemer worden. Maar niet voordat…
Hoewel er verschillend over wordt gedacht, is het mijn inziens prima dat mensen die franchisenemer willen worden, zeer kritisch zijn. Een franchisegever kan jou toch niet overtuigen. Dat moet je zelf doen. Overtuigd raak je alleen maar als je voldoende informatie hebt en tegelijkertijd een goed gevoel hebt over de franchiseorganisatie, de formule en het product. Toch wil kritisch niet zeggen dat je overal kritiek op moet hebben. Een kritische kandidaat ben je als het initiatief aan jouw kant zit en je de actief een aantal zaken doet.

Bezint eer je begint
Voordat je de overeenkomst ondertekend moet je je afvragen “waarom?” Waarom wil ik eigenaar zijn van mijn eigen bedrijf. Zelfstandig ondernemen heeft tegenwoordig status maar het betekent ook hard werken en onzekerheden. Het is net als met zwanger zijn. Je kunt niet een beetje zwanger zijn. Het vraagt toewijding, geduld, uithoudingsvermogen en energie. Zorgvuldige zelfanalyse kan veel ellende voorkomen...

Lees verder...

 
Video: HulpStudent.nl
 
HulpStudent.nl
 
FranchiseFormules Videokanaal
 
Vastgoed
 
Callantsoog: Rotterdam-Hillegersberg:
Callantsoog - Dorpsplein 15 Hillegersberg - Kerkstraat 11
 
Aangeboden in... (kies provincie)
 
Friesland
Groningen
Drenthe
Overijssel
Flevoland
Utrecht
Noord-Holland
Zuid-Holland
Gelderland
Noord-Brabant
Zeeland
Limburg

Bent u vastgoedaanbieder en heeft u (een) locatie(s) beschikbaar?
       Meld uw object(en) hier aan.

 
Nieuwe Marketing in 10 artikelen - Deel 2
 

Met trots bied ik je deel 2 aan van ons inspiratieboek ‘Nieuwe marketing in 10 artikelen’. Het zijn de best gelezen artikelen op 'MarketingMonday.nl'. Ook in dit tweede deel ga ik uitvoerig in op nieuwe marketing en zie je thema’s als contentmarketing, branded content en social CRM voorbijkomen.

Je krijg antwoord op vragen als: Hoe benut je social media met weinig tijd? Wie is er nou eigenlijk verantwoordelijk voor social media binnen jouw organisatie? Hoe zet je branded content in? En hoe bereik je succes met co-creatie?

Inspiratie
De beste marketingstrategie begint altijd met inspiratie. Ook tijdens onze masterclasses en leergangen inspireren we onze deelnemers door ze kennis te laten maken met marketing 2.0. Thema's als marketing intelligence, social branding, crowdsourcing, crossmedia en virale marketing komen in onze leertrajecten voorbij...

Download nu het gratis e-book en ga aan de slag...

 
'Het belang van social media voor formules'
 

Wordt het aanhaken of afhaken?

Het bedrijfsleven zet tegenwoordig steeds vaker zogenaamde 'Social Media' in om direct(er) met klanten en overige doelgroepen te communiceren. Social media als Twitter, YouTube, Hyves, Facebook en LinkedIn zijn natuurlijk allang een vast onderdeel geworden van het dagelijks leven van (vrijwel) iedere Nederlander. Dus in die zin is dat zeer verstandig te noemen.

Het opzetten van een account op de welbekende netwerksites is nog relatief eenvoudig en snel te doen. Bij veel bedrijven wordt dit daarom vaak "even tussendoor" gedaan of binnen een stage-opdracht uitgevoerd. Een strategisch vervolg, beleid op het vlak van social media en/of een weloverwogen inpassing ervan in de marketingmix blijft daarna echter meestal uit. Helaas vallen dan ook vaak de verwachtte resultaten tegen.

Om daadwerkelijk succes te boeken met social media...

Lees verder...

 
eBook 'Strategische Interacties'
 

Tijdens de Netwerkmiddag van FranchiseFormules.NL die in maart 2007 voor franchisegevers gehouden is, hebben Mr. Jeff ’t Hart (franchise jurist bij HLF Advocaten) en dr. Evelien Croonen (universitair docente aan de Faculteit Economie & Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen) hun praktische en wetenschappelijke kennis op het gebied van franchising gebundeld en een gezamenlijke presentatie verzorgd met als titel: “Strategische Interacties tussen Franchisegevers en Franchisenemers”.

Dit boek is een uitgebreide samenvatting van deze presentatie. We gaan eerst kort in op de toegenomen populariteit van franchising in Nederland en introduceren daarna een belangrijk onderwerp dat in de Nederlandse franchiseliteratuur nog maar weinig aandacht heeft gekregen, namelijk: strategische verandering binnen franchiseformules. De centrale vraag in dit boek is dan ook: Hoe reageren franchisegevers en – nemers op elkaar tijdens strategische veranderingen in de formule, en waarom? En wat kunnen beide partners daarvan leren voor het managen van hun relatie?

Lees verder...

 
eBooks
 

 

 

 
 
Agenda
 

Franchise Expo Paris
Zondag 20 Maart 2011 t/m
Woensdag 23 Maart 2011
Lokatie: Porte de Versailles - Parijs
Meer informatie: Klik hier

What is going on in Retailing
Dinsdag 29 Maart 2011 t/m
Woensdag 30 Maart 2011
Lokatie: Grand Hotel Huis ter Duin Noordwijk
Meer informatie: Klik hier

Franchising en Partnership 2011
Woensdag 30 Maart 2011 t/m Donderdag 31 Maart 2011
Lokatie: Tour en Taxis te Brussel
Meer informatie: Klik hier

Franchisebeurs Onderneem Het
Vrijdag 8 April 2011 t/m Zaterdag 9 April 2011
Lokatie: Studio Baarn
Meer informatie: Klik hier

4e FranchiseFormules Netwerkmiddag
Datum: Woensdag 18 Mei 2011
Thema: Social Media & Nieuwe Marketing voor franchiseformules
Lokatie: DeFabrique® - Utrecht
Meer informatie en inschrijven: Klik hier

 
Colofon

FranchiseFormules.NL en de nieuwsbrief E-Zine vallen onder het exploitatie-beheer van:

Franchising Etc.
Postbus 2672
8901 AD Leeuwarden
Nederland

Reageren? info@franchiseformules.nl
 

 
Copyright © 2011 Franchising Etc.
FranchiseFormules.NL is onderdeel van het exploitatiebeheer van Franchising Etc.
FranchiseFormules.NL | FranchiseFormules.BE