Wordt deze nieuwsbrief niet goed weergegeven? Klik hier.
 
Week 37 - 2009
 
B-2-B franchise Coffee at Work draait lekker door
 

De omzet van Coffee at Work steeg in het eerste half jaar van 2009 met vijf procent. Ondanks de crisis draait de B-2-B franchiseformule in koffie lekker door. Volgens de directeuren Ronny Aarts en Peter Canta is het jonge, dynamische team en de toename van zg. kwalitatieve verse-koffie machines de kracht van dit bedrijf. Coffee at Work kiest voor een duurzame relatie met de leveranciers en nauw klantcontact. 'We bieden een uitstekende kop koffie met een navenante service voor onze relaties. Deze aanpak wordt nu dus al beloond', aldus Ronny Aarts...

Lees verder...

 
Formule Freshweb.nl gaat voor landelijke dekking
 

Freshweb.nl is een leverancier van verse artikelen aan horeca en grootverbruiker, waarbij bestellen via internet, tijdige levering, kwaliteit en de scherpste prijs de belangrijkste pijlers zijn. Dat deze formule een groot succes is, blijkt wel uit het feit dat de aanvragen inmiddels uit heel het land komen. Om aan deze vraag te kunnen voldoen heeft Freshweb.nl besloten tot groei middels franchising. Deze uitbreiding moet leiden tot een volledig landelijk dekkend netwerk, waardoor ieder horecabedrijf binnen 24 uur de bestelde producten geleverd krijgt

“Mede door ons doordachte inkoopsysteem en onze unieke software kunnen wij binnen 24 uur een breed en diep assortiment aan versproducten leveren”, aldus Jasper van Roon, directeur Freshweb.nl...

Lees verder...

 
Actueel nieuws - weekoverzicht
 

› Meer ijssalons en lunchrooms, minder cafetaria's
› Nieuwe franchiseformule Dé Traiteur van start
› Bakker Bart kiest voor nieuwe winkelaanpak
› Ook groei McDonald's neemt nu af
› Pizza Hut zet in de UK haar kaarten op delivery
› ‘Burger King test koffieconcept'
› Cookers Nijkerk weer geopend
› McCurry wint van McDonald's
› Domino's Pizza opent vestiging in Middelburg
› Chicago Roasthouse wil tien zaken in drie jaar
› Nieuwe Emté naar meerdere winkels
› Carl's Jr. opent zijn eerste restaurant in China
› Delhaize houdt Delhaize City voor bekeken
› Delhaize breidt lowcost-formule Red Market uit
› 'Ahold moet Delhaize kopen'
› Rabobank: Ondernemersupdate Franchising
› Gemeente Amsterdam en Olympia pakken jeugdwerkloosheid aan
› Minder omzet voor Claire's Stores
› Primark breidt internationaal verder uit
› Scotch & Soda opent flagshipstore in Antwerpen
› Esprit in België verkozen tot beste vrouwen- en mannenmodeketen
› s.Oliver Store geopend in Belgische modestad Hasselt
› Een vijfde opening voor PCgenius
› Colruyt laat Dreamland debuteren op Franse markt
› Franchiseformule Curves lanceert nieuwe wervingscampagne
› Lokale Formido opent landelijke webshop
› Belgische verfketen Colora naar Nederland
› Dolcis opent honderdste schoenwinkel
› Zeven Medsen-apotheken op omvallen

 
Formules zoeken ondernemers
 
Bekijk meer formulepresentaties...
 
3e FranchiseFormules Netwerkmiddag
 

Zalmhuis RotterdamFranchiseFormules.NL organiseert op woensdag 7 oktober 2009 de 3e FranchiseFormules Netwerkmiddag. Franchisegevers kunnen dit jaar in het Zalmhuis in Rotterdam wederom een sprankelende en verrassende bijeenkomst tegemoet zien rondom het thema 'Inzicht in kwaliteit'. De centrale vraag luidt:

"Wat is 'kwaliteit' binnen franchise, en hoe verhoudt de kwaliteit van de relatie tussen franchisegever en franchisenemer zich ten opzichte van een gezond rendement?"

Franchise is een hechte en steeds populairdere vorm van samenwerking. Franchise geeft een organisatie de mogelijkheid om snel te groeien. Hier zit echter ook een valkuil voor veel franchise-organisaties. Snelle groei is wat de onderneming graag wil, maar vaak gaat dit ten koste van de kwaliteit. Een aantal gevaren liggen altijd op de loer: Begrijpt de franchisenemer nog altijd de visie van de franchise-organisatie? Is de communicatie tussen franchisegever en franchisenemer(s) nog optimaal? Bent u zo gegroeid dat u niet meer bereikbaar bent? Een daling van kwaliteit gaat hoogstwaarschijnlijk ten koste van...

Lees verder...

 

Mede mogelijk gemaakt door:

 
Video van de week: lief!
 
 
FranchiseFormules Videokanaal
 
Vastgoed
 
Nederland: België
Geldermalsen - Rijksstraatweg 10 Nieuwpoort - Albert I Laan 277
 
Aangeboden in... (kies provincie)
 
Friesland
Groningen
Drenthe
Overijssel
Flevoland
Utrecht
Noord-Holland
Zuid-Holland
Gelderland
Noord-Brabant
Zeeland
Limburg

Bent u vastgoedaanbieder en heeft u (een) locatie(s) beschikbaar?
       Meld uw object(en) hier aan.

 
Agenda
 

Franchise exhibition BuyBrands
22 September 2009 t/m 24 September 2009
Lokatie: IEC, Crocus Expo in Moskou, Rusland
Meer informatie: Klik hier

The National Franchise Exhibition
Vrijdag 2 Oktober 2009 t/m Zaterdag 3 Oktober 2009
Lokatie: NEC in Birmingham, Groot-Brittanië
Meer informatie: Klik hier

FranchiseFormules Netwerkmiddag 2009
Woensdag 7 Oktober 2009
Lokatie: Zalmhuis, Rotterdam
Meer informatie: Klik hier

Franchising & Partnership Vlaanderen
Donderdag 15 Oktober 2009
Lokatie: Flanders Expo Gent
Meer informatie: Klik hier

Klik hier voor meer agenda items

 
E-Book 'Strategische Interacties'
 

Tijdens de Netwerkmiddag van FranchiseFormules.NL die in maart 2007 voor franchisegevers gehouden is, hebben Mr. Jeff ’t Hart (franchise jurist bij HLF Advocaten) en dr. Evelien Croonen (universitair docente aan de Faculteit Economie & Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen) hun praktische en wetenschappelijke kennis op het gebied van franchising gebundeld en een gezamenlijke presentatie verzorgd met als titel: “Strategische Interacties tussen Franchisegevers en Franchisenemers”.

Dit boek is een uitgebreide samenvatting van deze presentatie. We gaan eerst kort in op de toegenomen populariteit van franchising in Nederland en introduceren daarna een belangrijk onderwerp dat in de Nederlandse franchiseliteratuur nog maar weinig aandacht heeft gekregen, namelijk: strategische verandering binnen franchiseformules. De centrale vraag in dit boek is dan ook: Hoe reageren franchisegevers en – nemers op elkaar tijdens strategische veranderingen in de formule, en waarom? En wat kunnen beide partners daarvan leren voor het managen van hun relatie?

Lees verder...

 
E-Books
 

 

 

 
 
E-Zine wordt mede mogelijk gemaakt door:
Pronamic European Franchise ConsultantsHart Legal & Franchise Franchise Keurmerk
Colofon

FranchiseFormules.NL en de nieuwsbrief E-Zine vallen onder het exploitatie-beheer van:

Franchising Etc.
Postbus 2672
8901 AD Leeuwarden
Nederland

Reageren? redactie@franchiseformules.nl

 
Copyright © 2009 Franchising Etc.
FranchiseFormules.NL is onderdeel van het exploitatiebeheer van Franchising Etc.
FranchiseFormules.NL | FranchiseFormules.BE