Wordt deze nieuwsbrief niet goed weergegeven? Klik hier.
 
Week 15 - 2010
 
Domino's Pizza op honderd vestigingen
 

Deliveryketen Domino's Pizza opende onlangs haar honderdste vestiging in Nederland. De keten gaf weinig ruchtbaarheid aan de opening van de vestiging in Naaldwijk. ,,Het is weliswaar een mijlpaal maar voor ons ook gewoon een volgende vestiging'', zegt Hanneke Brandt namens de keten die niet met de mijlpaal naar buiten trad. ,,We vinden het niet zo bijzonder dat we er veel aandacht aan wilden geven. Want we willen er dit jaar nog tien tot vijftien openen.'' ...

Lees verder...

 
Doppio wil groeien als franchiseformule
 

Tweeënhalf jaar geleden startten Jonathan Teoh en Peter van Eijl hun koffiebedrijf Doppio ('dubbel' - verwijzend naar grote espresso's). Ze openden een koffiecorner in Groningen en hoopten op groei, maar wisten nog niet hoe ze dat gingen doen. Toen kwam het AD-koffietestteam langs en verkoos de koffie van Doppio tot 's lands beste.

De uitverkiezing stond anderhalf jaar geleden groot op de voorpagina van het AD. Dat was het steuntje in de rug dat Teoh (27 jaar) en Van Eijl (26 jaar) nodig hadden. 'We hadden in 2008 slechts één winkel in Groningen. We wilden groeien, maar vroegen ons af hoe we een tweede koffiecorner zouden kunnen openen. Toen bleek dat we de beste koffie maakten en ons merk opeens werd herkend, ging het snel. We hadden wat te vertellen', aldus Teoh in Het Financieele Dagblad...

Lees verder...

 
Actueel nieuws - weekoverzicht
 

› Uitstekend eerste kwartaal voor Yum! Brands
› Fairtrade-koffie plust flink dankzij Starbucks
› Jumbo definitief naar Amsterdam
› Superunie-leden slaan slag bij Jumbo
› Bram Ladage steunt sportevenement Rotterdam
› JuicyDetails opent vestiging in Amstelveen
› Klanten van Bezorgbeer maken kans op Beren Bolide
› Only Pasta opent nieuwe vestiging in Velp
› Carrefour Market en Carrefour Express blijven uitbreiden
› Drie nieuwe vestigingen voor Corné Port-Royal
› Eerste O'Neill Franchise Store in België
› Videotheek wordt noodgedwongen entertainmentwinkel
› 'MultiCopy komt als winnaar uit de bus'
› Nieuwe franchiseneemster voor Bailine
› Nieuw winkelconcept Expert
› Euretco behaalde in 2009 een omzet van € 748 miljoen
› Jos Simons ontvangt award 'What's going on in Retailing'
› Hema bouwt winkels om in Duitsland
› Seats2meet.com ook in Lelystad
› Woondiscounter Jysk opent nieuwe filialen
› D.I.O. opent twee nieuwe winkels in Amsterdam en Dordrecht
› Succesvolle eindejaarsbeurs RDC formules
› Free Record Shop verandert assortiment en uiterlijk
› DA heeft weer vertrouwen in toekomst
› Kvik wil in 2010 15 franchisewinkels in België hebben
› Het Amerikaanse Re-Bath opent zijn eerste master franchise in Europa in België
› Ixina zet uitbreiding voort in België en op internationaal vlak
› Nieuwe directeur-generaal voor Troc.com Benelux
› Naturhouse bij CORA
› EMTEQ personeelsdiensten opent vestiging in Heerenveen
› FlexFront Service Partner omarmt de Kwaliteitscheck Hypotheekadviseur
› Uitzendbureau Qjobs opent vestiging in Zetten
› Groei Senet franchise op schema

 
Formules zoeken ondernemers
 
Bekijk meer formulepresentaties...
 
Nieuw online: BackWerk
 

BackWerk: Goedkoper-Sneller-Lekkerder

BackWerk is een bakker zoals je die wellicht nog niet kent. De winkel onderscheidt zich omdat zij is gebaseerd op zelfbediening. Een  innovatief en tegelijk eenvoudig concept, dat sinds enige jaren met veel succes in Duitsland en Oostenrijk wordt toegepast. De winkelformule is in zeven jaar uitgegroeid tot een organisatie met meer dan 275 vestigingen. Klanten waarderen de BackWerk-winkels vanwege de hoge kwaliteit van de producten, het snelle zelfbedieningsconcept en last but not least, de scherpe prijzen...

Lees verder...

 
Video van de week: NFV Franchise Trofee 2010
 
Klik hier voor meer informatie over de NFV Franchise Trofee 2010
 
FranchiseFormules Videokanaal
 
Vastgoed
 
Dordrecht: Rotterdam:
Dordrecht - Voorstraat 300 Rotterdam - Noordmolenstraat 62
 
Aangeboden in... (kies provincie)
 
Friesland
Groningen
Drenthe
Overijssel
Flevoland
Utrecht
Noord-Holland
Zuid-Holland
Gelderland
Noord-Brabant
Zeeland
Limburg

Bent u vastgoedaanbieder en heeft u (een) locatie(s) beschikbaar?
       Meld uw object(en) hier aan.

 
Column: De zin en onzin van benchmarking
 

Een benchmark, vertaalbaar als 'referentiekader' of 'ijkingskader', is een basis om de prestaties van verschillende systemen, apparaten of organisaties met elkaar te kunnen vergelijken. Benchmarking is een manier voor organisaties om van elkaar te leren, verantwoording af te leggen en toezicht te vergemakkelijken. De uitkomst van een benchmark is een soort maatgetal dat iets over de prestatie zegt.  Franchise-organisaties lenen zich bij uitstek om prestaties te meten.

Leuk, een beetje benchmarken…………

Elke week een lijstje met de vestiging met de hoogste omzet bovenaan en de vestiging met de laagste omzet onderaan. Week in, week uit staan dezelfde vestigingen bovenaan en dezelfde vestigingen onderaan. Goed om te zien dat er niets verandert. Mooi dat we tegen de goede vestigingen kunnen zeggen dat ze goed bezig zijn en helemaal lekker dat we tegen de slechte vestigingen kunnen zeggen dat ze de omzet moeten verhogen. “Ja, gewoon die omzet omhoog, zo moeilijk is dat toch niet”? “Je collega's die wekelijks bovenaan staan laten dat elke week zien.”

Lees verder...

 
Agenda
 

SNS Bank - franchisebijeenkomst
Dinsdag 27 April 2010
Lokatie: Heerhugowaard, Middenwaard 2c
Meer informatie: Klik hier

NFV Masterclass - Een franchiseformule opstarten
Maandag 28 Juni 2010
Lokatie: Beatrixgebouw t/o de Jaarbeurs te Utrecht
Meer informatie: Klik hier

Franchising & Partnership Vlaanderen
Donderdag 14 Oktober 2010
Lokatie: Flanders Expo, Gent
Meer informatie: Klik hier

 
E-Book 'Strategische Interacties'
 

Tijdens de Netwerkmiddag van FranchiseFormules.NL die in maart 2007 voor franchisegevers gehouden is, hebben Mr. Jeff ’t Hart (franchise jurist bij HLF Advocaten) en dr. Evelien Croonen (universitair docente aan de Faculteit Economie & Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen) hun praktische en wetenschappelijke kennis op het gebied van franchising gebundeld en een gezamenlijke presentatie verzorgd met als titel: “Strategische Interacties tussen Franchisegevers en Franchisenemers”.

Dit boek is een uitgebreide samenvatting van deze presentatie. We gaan eerst kort in op de toegenomen populariteit van franchising in Nederland en introduceren daarna een belangrijk onderwerp dat in de Nederlandse franchiseliteratuur nog maar weinig aandacht heeft gekregen, namelijk: strategische verandering binnen franchiseformules. De centrale vraag in dit boek is dan ook: Hoe reageren franchisegevers en – nemers op elkaar tijdens strategische veranderingen in de formule, en waarom? En wat kunnen beide partners daarvan leren voor het managen van hun relatie?

Lees verder...

 
E-Books
 

 

 

 
 
Colofon

FranchiseFormules.NL en de nieuwsbrief E-Zine vallen onder het exploitatie-beheer van:

Franchising Etc.
Postbus 2672
8901 AD Leeuwarden
Nederland

Reageren? redactie@franchiseformules.nl

 
Copyright © 2010 Franchising Etc.
FranchiseFormules.NL is onderdeel van het exploitatiebeheer van Franchising Etc.
FranchiseFormules.NL | FranchiseFormules.BE