Wordt deze nieuwsbrief niet goed weergegeven? Klik hier.
 
Week 7 - 2011
 
Shoeby sterk als franchiseformule
 

Na een succesvol omzetjaar in 2010, zet Shoeby de gekozen strategie door. Focus hierbij ligt op de verdere uitbouw van het franchiseconcept naar een totaal van 250 winkels eind 2012. De winkelformule heeft afgelopen jaar succesvol afgesloten. Peter de Heer, Franchise Manager vertelt: “We zien dat we met ons winkelconcept een goede basis kunnen bieden aan ondernemers die willen starten in de modebranche. Niet alleen door onze klanten sterke en snel wisselende collecties te bieden, maar ook door de klanten met verrassende marketingacties langdurig aan ons te binden.”

De expansie vindt plaats in zowel Nederland als België. De eerste opening van dit jaar vindt plaats op woensdag 16 februari in Brasschaat (België) in samenwerking met een franchisenemer. Daarna volgen wekelijks openingen op diverse locaties in Nederland...

Lees verder...

 
Plaswinkel 2Theloo geopend in de Kalverstraat
 

Op de Kalverstraat 126 in Amsterdam is woensdag het eerste filiaal geopend van 2Theloo, een openbare toiletruimte waar het winkelend publiek voor 1 euro naar een brandschone eco-wc kan. Eric Treurniet bedacht het concept na een dagje winkelen met zijn dochtertje. "Ze moest plassen, maar we konden nergens terecht. In een warenhuis moet je meteen naar de derde verdieping; in een café moet je eigenlijk iets bestellen."

Het eerste filiaal van 2Theloo beslaat zo'n 125 vierkante meter. Naast normale dames- en heren wc's zijn er ook speciale toiletten voor mensen met een beperking en voor kleine kinderen. "De toiletten zijn in de eerste plaats schoon en hygiënisch," zegt Treurniet, "maar het moet ook een leuke ervaring zijn, daarom zijn de wc's versierd met grote foto's en kun je een beker koffie halen"...

Lees verder...

 
Aangaan dialoog op social media blijft moeilijk
 

Nederlandse organisaties zijn massaal actief met sociale media, maar beperken zich vooral tot zenden en volgen. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door SAS, Accenture en Platform Innovatie in Marketing (PIM)*. Hoewel tweederde van de Nederlandse bedrijven gebruik maakt van social media, heeft 44 procent er moeite mee om de waarde ervan in te schatten voor hun organisatie. De effectiviteit ervan meten, ziet 31 procent van de respondenten als belangrijke uitdaging. De ondervraagde bedrijven zijn vooral bezig met zenden en volgen en gaan nog maar in beperkte mate interactie aan met hun doelgroep. Zo weet veertig procent niet op welke social media platformen over hun bedrijf en producten wordt gesproken. De respondenten zien interactie wel als het belangrijkste voordeel van social media...

Lees verder...

 
Actueel nieuws - weekoverzicht
 

› Olympia Uitzendbureau start business unit gericht op secretariële functies
› Thema-update e-commerce van Rabobank bekend gemaakt
› Plaswinkel 2Theloo geopend in de Kalverstraat
› MultiCopy doet meer dan printen alleen
› Aantal startende ondernemers toegenomen
› De Hypotheker slijt meer hypotheken
› Toenemende belangstelling voor PostMasters in de grafische sector
› Stamppot to go wil verder uitbreiden
› Supermarkt Jumbo koestert klanten als fan
› Carrefour België rekent dit jaar op winst
› Super de Boer ondernemers vinden Jumbo moeilijk te managen
› Gratis ijs op fandag Ben&Jerry's
› Extra omzet voor McDonald's door huwelijken
› 100ste AH met zelfscanning
› Hema onder indruk van Albert.nl
› Lekkerste Super de Boer staat in Bedum
› Winst C1000-ondernemer in de lift
› GroenRijk opent dit voorjaar 2 nieuwe vestigingen
› 2 nieuwe vestigingen voor Color Glo
› Mediq verwacht gelijkblijvend resultaat
› Makro opent shop van The Phone House
› Kwik-Fit streeft naar 200 vestigingen
› Expert helpt gedupeerde klant It's
› Li-Ning tracht opnieuw Europa te veroveren
› G-Star opent winkel op Rodeo Drive - Beverly Hills
› Uitrol strategisch programma van Esprit verloopt voorspoedig

Dagelijks actueel franchisenieuws ontvangen? Volg ons ook op
 
MatchPoint helpt ondernemers hun dromen te verwezenlijken!
 

Wie is MatchPoint?
MatchPoint is een van de grootste franchise-consultancy bureau's ter wereld, actief in meer dan 15 landen en werkzaam voor vele honderden, vaak internationaal opererende franchiseformules in uiteenlopende branches.

MatchPoint slaat nu ook haar vleugels uit naar Nederland omdat het businessmodel franchise hier al jarenlang sterke groei vertoont. Met zo'n 700 franchiseformules, meer dan 250.000 banen en een totale omzet van ettelijke miljarden per jaar is de franchisebranche niet meer weg te denken uit de Nederlandse economie. De verwachting is zelfs dat franchise in Nederland de komende jaren explosief zal toenemen.

Wat doet MatchPoint?

De experts van MatchPoint hebben een unieke dienst ontwikkeld die gebruik maakt van een krachtige test en een uitgebreide begeleiding om de juiste ondernemer met de beste formule te ‘matchen'. Deze dienst is kosteloos voor de kandidaat-franchisenemer, de franchisegever betaalt voor de beste ondernemers voor zijn formule...

Lees verder...

 
Formules zoeken ondernemers
 
 
Video: Pitch & Putt Nederland
 
Franchising Partnership Brussel
 
FranchiseFormules Videokanaal
 
Vastgoed
 
Callantsoog: Rotterdam-Hillegersberg:
Callantsoog - Dorpsplein 15 Hillegersberg - Kerkstraat 11
 
Aangeboden in... (kies provincie)
 
Friesland
Groningen
Drenthe
Overijssel
Flevoland
Utrecht
Noord-Holland
Zuid-Holland
Gelderland
Noord-Brabant
Zeeland
Limburg

Bent u vastgoedaanbieder en heeft u (een) locatie(s) beschikbaar?
       Meld uw object(en) hier aan.

 
'Het belang van social media voor formules'
 

Wordt het aanhaken of afhaken?

Het bedrijfsleven zet tegenwoordig steeds vaker zogenaamde 'Social Media' in om direct(er) met klanten en overige doelgroepen te communiceren. Social media als Twitter, YouTube, Hyves, Facebook en LinkedIn zijn natuurlijk allang een vast onderdeel geworden van het dagelijks leven van (vrijwel) iedere Nederlander. Dus in die zin is dat zeer verstandig te noemen.

Het opzetten van een account op de welbekende netwerksites is nog relatief eenvoudig en snel te doen. Bij veel bedrijven wordt dit daarom vaak "even tussendoor" gedaan of binnen een stage-opdracht uitgevoerd. Een strategisch vervolg, beleid op het vlak van social media en/of een weloverwogen inpassing ervan in de marketingmix blijft daarna echter meestal uit. Helaas vallen dan ook vaak de verwachtte resultaten tegen.

Om daadwerkelijk succes te boeken met social media...

Lees verder...

 
Beter converteren met contentmarketing
 

Beter converteren willen we allemaal. De kracht van goede content kan hier bij helpen. De vraag blijft echter, wat is goede content? En vooral, hoe kom ik aan goede content? Om deze vragen te beantwoorden moet je eerst een aantal stappen doorlopen.

Profileer je als expert
De kunst is om het maximale uit je kennis te halen. Om daar vervolgens meer business mee te genereren en je als bedrijf (of als individu) als een expert te kunnen profileren. En ook al is techniek in veel gevallen een fantastisch hulpmiddel, voor het vervaardigen van content is het over het algemeen nog steeds niet geschikt...

Lees het volledige artikel en download gratis het eBook Marketing 2.0 tips

 
eBook 'Strategische Interacties'
 

Tijdens de Netwerkmiddag van FranchiseFormules.NL die in maart 2007 voor franchisegevers gehouden is, hebben Mr. Jeff ’t Hart (franchise jurist bij HLF Advocaten) en dr. Evelien Croonen (universitair docente aan de Faculteit Economie & Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen) hun praktische en wetenschappelijke kennis op het gebied van franchising gebundeld en een gezamenlijke presentatie verzorgd met als titel: “Strategische Interacties tussen Franchisegevers en Franchisenemers”.

Dit boek is een uitgebreide samenvatting van deze presentatie. We gaan eerst kort in op de toegenomen populariteit van franchising in Nederland en introduceren daarna een belangrijk onderwerp dat in de Nederlandse franchiseliteratuur nog maar weinig aandacht heeft gekregen, namelijk: strategische verandering binnen franchiseformules. De centrale vraag in dit boek is dan ook: Hoe reageren franchisegevers en – nemers op elkaar tijdens strategische veranderingen in de formule, en waarom? En wat kunnen beide partners daarvan leren voor het managen van hun relatie?

Lees verder...

 
eBooks
 

 

 

 
 
Agenda
 

Franchise Expo Paris
Zondag 20 Maart 2011 t/m
Woensdag 23 Maart 2011
Lokatie: Porte de Versailles - Parijs
Meer informatie: Klik hier

What is going on in Retailing
Dinsdag 29 Maart 2011 t/m
Woensdag 30 Maart 2011
Lokatie: Grand Hotel Huis ter Duin Noordwijk
Meer informatie: Klik hier

Franchising en Partnership 2011
Woensdag 30 Maart 2011 t/m Donderdag 31 Maart 2011
Lokatie: Tour en Taxis te Brussel
Meer informatie: Klik hier

Franchisebeurs Onderneem Het
Vrijdag 8 April 2011 t/m Zaterdag 9 April 2011
Lokatie: Studio Baarn
Meer informatie: Klik hier

4e FranchiseFormules Netwerkmiddag
Datum: Woensdag 18 Mei 2011
Thema: Social Media & Nieuwe Marketing voor franchiseformules
Lokatie: DeFabrique® - Utrecht
Meer informatie en inschrijven: Klik hier

 
Colofon

FranchiseFormules.NL en de nieuwsbrief E-Zine vallen onder het exploitatie-beheer van:

Franchising Etc.
Postbus 2672
8901 AD Leeuwarden
Nederland

Reageren? info@franchiseformules.nl
 

 
Copyright © 2011 Franchising Etc.
FranchiseFormules.NL is onderdeel van het exploitatiebeheer van Franchising Etc.
FranchiseFormules.NL | FranchiseFormules.BE