Wordt deze nieuwsbrief niet goed weergegeven? Klik hier.
 
Week 13 - 2011
 
Nieuwe GooodyFooods-winkel in Almere
 

Wessanen Benelux, de grootste leverancier van biologische voeding in de Benelux, opent vandaag in Almere een nieuwe GooodyFooods-vestiging. Met deze biologische supermarkt annex traiteur speelt Wessanen Benelux in op de snelgroeiende belangstelling voor duurzaam geproduceerd, gezond en lekker eten. De nieuwe winkel is de derde vestiging van GooodyFooods, naast vestigingen in Zwolle en Hilversum. Wessanen Benelux wil de formule de komende jaren verder uitrollen over Nederland en streeft naar een landelijke dekking binnen twee jaar.

Jeremy Deacon, Managing Director van Wessanen Benelux, zegt in een toelichting: “Met de moderne en op kwaliteit, smaak en vers gerichte GooodyFooods-winkels willen we een breed publiek bereiken dat prijs stelt op gezonde, duurzame en vooral lekkere producten. GooodyFooods biedt naast een breed assortiment van biologische verswaren en kruidenierswaren ook een uitgebreide keuze aan biologische kant-en-klaar delicatessen, kazen, vlees en wijnen...

Lees verder...

 
Beter resultaat voor Euretco in 2010
 

In een moeilijke non-foodretailmarkt heeft Euretco beter gepresteerd dan in 2009. De genormaliseerde Ebitda steeg van 5,5 miljoen euro naar 6,7 miljoen euro. Het nettoresultaat kwam, na een extra voorziening van 2,3 miljoen euro voor het herstructureringsproces, uit op 3,8 miljoen euro en is daarmee vrijwel gelijk aan 2009. Door deze getroffen voorziening en daarmee behaalde efficiency en kwaliteitsverbeteringen verwacht Euretco het bedrijfsresultaat in 2011 verder te verbeteren. Als gevolg van het resultaat in 2010 is de solvabiliteit gestegen van 53,7% naar 54,5%.

Euretco heeft het jaar afgesloten met een fractionele omzetdaling (-1,4%), maar bleef in lijn met de non-foodretailmarkt (-1,5%, bron: CBS). Deze daling werd met name veroorzaakt door achterblijvende omzet in de woonsector (-6,5%). De divisie fashion heeft goed gepresteerd met een omzetstijging van 2% en scoorde beter dan de markt (CbW Mitex: -0,1%). Ook de sportsector wist een lichte omzetstijging te realiseren van 1%...

Lees verder...

 
Sponsoring Netwerkmiddag 2011
 

Voor de 4e keer in successie vindt op 18 mei a.s. de FranchiseFormules Netwerkmiddag plaats. Deze populaire netwerkbijeenkomst voor franchiseprofessionals is een jaarlijks terugkerend initiatief van Franchising Etc. Als bedrijf, organisatie of formule kunt u de FranchiseFormules Netwerkmiddag sponsoren. Als hoofd- of subsponsor worden uw naam en logo verbonden met alle aan de Netwerkmiddag gelieerde communicatie.

De gevraagde investeringen voor hoofd- en/of subsponsorschappen zijn op aanvraag beschikbaar voor partijen die reeds actief zijn in de franchisebranche of die dat graag zouden willen worden.

'Goodiebags'
Zowel sponsoren als niet-sponsoren kunnen voor de Netwerkmiddag een branded product / artikel / proefmonster / sample / commerciële uiting aanleveren voor de Goodiebags. De tassen met, bij voorkeur, ludieke, nuttige 'give-aways' of aantrekkelijke aanbiedingen worden na afloop meegegeven aan alle bezoekers en deelnemers van de Netwerkmiddag.

Lees verder...

 
Franchisenieuws
 

› Terrasoverkappingshop.nl lanceert franchiseformule
› Hans Wagner nieuwe directeur winkeloperatie DA
› Medizijn Apotheek is nieuwe franchiseformule voor apothekers
› Oogzorgnetwerk is succesvolle franchiseformule
› Etos weer beste drogisterijketen
› Nieuwe Veritas van 500 m2 in Brugge
› EpilOne opent in mei nieuw centrum in Kraainem
› Regardz start met flexwerkplekken
› Meer omzet, minder winst voor Sperwer Groep
› Lion Capital verkoopt noedelketen Wagamama
› Tweede JuicyDetails op Schiphol geopend
› Franchisers Natuurwinkel starten eigen formule
› Yves Rocher schakelt versnelling hoger

Dagelijks actueel franchisenieuws ontvangen? Volg ons op
 
Tweets @FranchiseNieuws

 

www.QETME.nl: nieuw initiatief van EMTEQ. Beoordelingssite voor bureaus en intermediairs in personele dienstverlening. http://t.co/MO
Winkelruimte te huur in het centrum van 's-Hertogenbosch http://t.co/AD
@ FranchiseKM : voor wie het gistermiddag gemist hebben, het Franchise Keurmerk op TV - RTL 5 - nu op youtube: http://bit.ly/exKRDt
Vertegenwoordigers van de FranchiseRaat bezochten vorige week de 'Franchise Expo' in Parijs. Het verslag en een slide … http://lnkd.in/zZyuR6
Uw Tweets in deze rubriek? Volg ons op
 
Novum Publishing zoekt één franchisenemer in Nederland
 

Novum Publishing is een uitgeverij voor nieuwe auteurs afkomstig uit Oostenrijk. Sinds 1997 is men al actief met dit innovatieve concept, dat gebaseerd is op het feit dat veel startende schrijvers geen aansluiting vinden bij traditionele uitgeverijen. Omdat de traditionele uitgeverij business jaarlijks letterlijk wordt overspoeld met duizenden producties (manuscripten) worden nieuwe auteurs daar structureel genegeerd of over het hoofd gezien. Novum Publishing speelt hierop in en biedt nieuwe schrijvers een oplossing en alternatief. Als Novum Publishing franchisenemer biedt u startende auteurs uit Nederland een breed scala aan diensten en begeleiding aan, variërend van het opstellen van een contract met de auteur tot aan het opstellen van een uitgebreid marketingplan voor zijn of haar publicaties. De door u verrichte diensten vereisen een bijdrage in de kosten door de auteur. Deze kostenbijdrage door auteurs is de belangrijkste pijler van de omzet van Novum, en van de toekomstige franchisenemer...

Lees verder...

 
Formules zoeken ondernemers
 
 
Video: SNS Bank
 
SNS Bank
 
FranchiseFormules Videokanaal
 
Vastgoed
 
Callantsoog: Rotterdam-Hillegersberg:
Callantsoog - Dorpsplein 15 Hillegersberg - Kerkstraat 11
 
Aangeboden in... (kies provincie)
 
Friesland
Groningen
Drenthe
Overijssel
Flevoland
Utrecht
Noord-Holland
Zuid-Holland
Gelderland
Noord-Brabant
Zeeland
Limburg

Bent u vastgoedaanbieder en heeft u (een) locatie(s) beschikbaar?
       Meld uw object(en) hier aan.

 
'Het belang van social media voor formules'
 

Wordt het aanhaken of afhaken?

Het bedrijfsleven zet tegenwoordig steeds vaker zogenaamde 'Social Media' in om direct(er) met klanten en overige doelgroepen te communiceren. Social media als Twitter, YouTube, Hyves, Facebook en LinkedIn zijn natuurlijk allang een vast onderdeel geworden van het dagelijks leven van (vrijwel) iedere Nederlander. Dus in die zin is dat zeer verstandig te noemen.

Het opzetten van een account op de welbekende netwerksites is nog relatief eenvoudig en snel te doen. Bij veel bedrijven wordt dit daarom vaak "even tussendoor" gedaan of binnen een stage-opdracht uitgevoerd. Een strategisch vervolg, beleid op het vlak van social media en/of een weloverwogen inpassing ervan in de marketingmix blijft daarna echter meestal uit. Helaas vallen dan ook vaak de verwachtte resultaten tegen.

Om daadwerkelijk succes te boeken met social media...

Lees verder...

 
eBook 'Strategische Interacties'
 

Tijdens de Netwerkmiddag van FranchiseFormules.NL die in maart 2007 voor franchisegevers gehouden is, hebben Mr. Jeff ’t Hart (franchise jurist bij HLF Advocaten) en dr. Evelien Croonen (universitair docente aan de Faculteit Economie & Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen) hun praktische en wetenschappelijke kennis op het gebied van franchising gebundeld en een gezamenlijke presentatie verzorgd met als titel: “Strategische Interacties tussen Franchisegevers en Franchisenemers”.

Dit boek is een uitgebreide samenvatting van deze presentatie. We gaan eerst kort in op de toegenomen populariteit van franchising in Nederland en introduceren daarna een belangrijk onderwerp dat in de Nederlandse franchiseliteratuur nog maar weinig aandacht heeft gekregen, namelijk: strategische verandering binnen franchiseformules. De centrale vraag in dit boek is dan ook: Hoe reageren franchisegevers en – nemers op elkaar tijdens strategische veranderingen in de formule, en waarom? En wat kunnen beide partners daarvan leren voor het managen van hun relatie?

Lees verder...

 
eBooks
 

 

 

 
 
Franchise & Formule Beurs Onderneem 't - 8 & 9 april
 

Wil jij zelfstandig ondernemer worden en je aansluiten bij een formule? Kom dan naar de Franchise & Formule Beurs Onderneem ‘t! in Studio Baarn. Onderneem ‘t! is de beurs die je als toekomstig ondernemer niet mag missen! Er zijn tientallen formules uit verschillende branches. Enkele standhouders zijn: Bruna, DA, Djewel, FEBO, fit20, Koopplein.nl en To Fuel. Kijk voor een volledig overzicht op de beursplattegrond. Op beide beursdagen is er o.a. The Franchise Dragons en worden er seminars gegeven door de Kamer van Koophandel.

Toegang, parkeergelegenheid en kinderopvang zijn gratis.

Onderneem ‘t! vindt plaats op:
Vrijdag 8 april van 11.00 tot 17.00 uur
Zaterdag 9 april van 10.00 tot 16.00 uur
Locatie: Studio Baarn, direct gelegen aan de A1 en A27

Meer informatie: www.ikwordondernemer.nl

 
Agenda
 

Franchisebeurs Onderneem Het
Vrijdag 8 April 2011 t/m Zaterdag 9 April 2011
Lokatie: Studio Baarn
Meer informatie: Klik hier

Seminar: Starten als franchisenemer
Dinsdag 12 April 2011
Lokatie: KvK Brabant, locatie Eindhoven,
van 19:00 tot 22:00
Meer informatie: Klik hier

4e FranchiseFormules Netwerkmiddag
Datum: Woensdag 18 Mei 2011
Thema: Social Media & Nieuwe Marketing voor franchiseformules
Lokatie: DeFabrique® - Utrecht
Meer informatie en inschrijven: Klik hier

 
Nieuwe media
Volg ons op twitter Discussieer mee in onze LinkedIn groep Volg ons videokanaal
Colofon

FranchiseFormules.NL en de nieuwsbrief E-Zine vallen onder het exploitatie-beheer van:

Franchising Etc.
Postbus 2672
8901 AD Leeuwarden
Nederland

Reageren? info@franchiseformules.nl
 

 
Copyright © 2011 Franchising Etc.
FranchiseFormules.NL is onderdeel van het exploitatiebeheer van Franchising Etc.
FranchiseFormules.NL | FranchiseFormules.BE