Wordt deze nieuwsbrief niet goed weergegeven? Klik hier.
Nieuwsbrief E-Zine
Uitgave 28 november 2008:

 

E-Book - Special

 
Franchising Etc., het bedrijf achter FranchiseFormules.NL, heeft in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen en Hart Legal & Franchise de E-Books 'Wat is franchise?' en 'Strategische Interacties' ontwikkeld. Deze E-Books zijn geschreven ten dienste van (toekomstige) franchisegevers/formule-eigenaren en (toekomstige) franchisenemers. De E-Books bieden een schat aan informatie voor iedereen die geïnteresseerd is in franchise, bij franchise betrokken is en/of franchise als samenwerkingsvorm overweegt.

In samenwerking met internetmarketeer Alex van Ginneken is het E-Book 'Online franchisen' geproduceerd. De bekendheid van 'Online franchisen' is de laatste tijd toegenomen door de opkomst en expansie van formules als Koopplein.nl, DiningCity.com en onlangs nog NederlandNieuws.nl. Toch is deze vorm van franchise (nog) steeds niet echt populair te noemen in Nederland. Desondanks liggen hier enorm veel kansen voor webwinkels en eigenaren van online diensten. In het E-Book 'Online franchisen' leest u hoe u nieuwe online vestigingen opent en uw business kunt laten groeien. De auteur legt uit hoe u een online franchiseketen start en welke uitdagingen u zult tegenkomen. Dit E-Book biedt tevens een groot aantal handvaten om over na te denken en geeft aan welke voorbereidingen u zult moeten treffen.

Het E-Book 'Online Franchisen' is onderdeel van het internet marketing studiepakket
'De Blauwe Doos'. Is internet uw business? Dan is de informatie vervat in De Blauwe Doos echt alles wat u moet weten!

E-Book - Wat is franchise?
 
Titel: Wat is franchise?
Ondertitel: Alles wat u moet weten over franchise. Voor iedereen die geïnteresseerd is in franchise, bij franchise betrokken is of franchise als samenwerkingsvorm overweegt.
Omvang: 22 pagina's

Uitvoering:

Digitaal document
Met bijdragen van: Rijksuniversiteit Groningen
Hart Legal & Franchise
Cube BV
Franchising Etc.
FranchiseFormules.NL
Uitgever: Franchising Etc.
Inhoud:
  1. Wat is franchise?
  2. Welke vormen van franchise zijn er?
  3. Vooroordelen over franchise
  4. Voor- en nadelen van franchise
  5. Marktontwikkelingen
  6. Bekende / minder bekende formules
  7. De franchise-overeenkomst,
    een bekende valkuil
  8. Franchise Handboek
  9. Een goede franchisegever…
  10. Nuttige contacten
  11. Hoe nu verder?

Bijlage: Elementen van de franchise-overeenkomst

Prijs: € 24,50 incl.btw
(gratis bij lidmaatschap voor 12 maanden)

 
Bekijk hier meer informatie over dit E-Book

Direct bestellen en online afrekenen via PayPro:

E-Book - Strategische Interacties
 
Titel: Strategische Interacties tussen Franchisegevers en Franchisenemers
Omvang: 33 pagina's

Uitvoering:

Digitaal document
Met bijdragen van: Rijksuniversiteit Groningen
Hart Legal & Franchise
Franchising Etc.
Uitgever: Franchising Etc.
Inhoud:
  1. Inleiding
  2. Franchiserelatiemanagement tijdens strategische verandering
  3. Mogelijke reacties van franchisenemers
  4. Factoren die franchisenemerreacties beïnvloeden
  5. Deel I: Strategie voor franchisegevers
    - Positionering
    - Formulehardheid
    - Mate van innovatie
    - Groeidoelstellingen
    - Participatie door franchisenemers
  6. Deel II: Rechtvaardigheid binnen franchiseformules
    - De rol van eigen vestigingen
    - De organisatie van participatie
    - Feeberekening en –incassering
  7. Belangrijke lessen voor franchisegevers / franchisenemers

Bijlage 1: Gerelateerde artikelen
Bijlage 2: Aanvullende literatuur
Bijlage 3: Presentatie van de Netwerkmiddag 2007

Dankbetuiging.

Prijs: € 49,50 incl.btw

 
Bekijk hier meer informatie over dit E-Book

Direct bestellen en online afrekenen via PayPro:

E-Book - Online franchisen

 
De bekendheid van 'Online franchisen' is de laatste tijd toegenomen door de opkomst en expansie van formules als Koopplein.nl, DiningCity.com en onlangs nog NederlandNieuws.nl. Toch is deze vorm van franchise (nog) steeds niet echt populair te noemen in Nederland. Desondanks liggen hier enorm veel kansen voor webwinkels en eigenaren van online diensten. Als u een succesvolle webwinkel heeft of succesvol diensten exploiteert op internet, dan kunt u uw business, via online franchisenemers, immers nog sneller en efficient(er) vermenigvuldigen.

In het E-Book 'Online franchisen' leest u hoe u nieuwe online vestigingen opent en uw business kunt laten groeien. De auteur, Alex van Ginneken, legt uit hoe u een online franchiseketen start en welke uitdagingen u zult tegenkomen. Dit E-Book biedt tevens een groot aantal handvaten om over na te denken en geeft aan welke voorbereidingen u zult moeten treffen.

Titel: Online franchisen
Ondertitel: Versneld uitbreiden van uw online vestigingen.
Auteur: Alex van Ginneken
Omvang: 44 pagina's

Uitvoering:

Digitaal document
Met bijdragen van: Franchising Etc.
Uitgever: De Blauwe Doos, Alex van Ginneken
Inhoud:
  1. Inleiding
  2. Wat is Online franchise?
  3. Wanneer Online franchisen?
  4. Online franchisen van diensten
    Case Koopplein.nl
  5. Online franchisen van producten
  6. Online franchisen in het buitenland
  7. Online franchisen en de ontwikkeling van uw website
  8. Websitebeheer van de franchisenemer
  9. Online franchisenemers vinden
  10. Franchisecontract
  11. Franchisehandboek
  12. Online franchisenemers begeleiden
  13. Online adverteren
  14. Marketingmateriaal
  15. Samenwerking beëindigen
  16. Contacten
  17. Definities
  18. Checklist

Bijlage: Intakeformulier kandidaat online franchisenemer.

Prijs: € 49,50 incl.btw

 
Bekijk hier meer informatie over dit E-Book

Direct bestellen en online afrekenen via PayPro:

De Blauwe Doos - Internetmarketing studiepakket
 
Is internet uw business? Dan is dit alles wat u moet weten!

* 17 boeken over internetmarketing;
* Praktische tips & eye-openers;
* Onbeperkt vragen stellen;
* Persoonlijke anecdotes en cases;
* Altijd actueel (gratis updates).

De Blauwe Doos bevat 17 boeken geschreven door internetmarketeer Alex van Ginneken. Elk boek behandelt een ander onderdeel van 'Internet Marketing'.

Titel: De Blauwe Doos
Ondertitel: Internetmarketing studiepakket

Uitvoering:

17-delige uitgave, hardcopy
Met bijdragen van: Franchising Etc.
Uitgever: De Blauwe Doos, Alex van Ginneken
Inhoud:
  1. Internet marketing;
  2. E-mail marketing;
  3. Zoekmachine marketing;
  4. Affiliate marketing;
  5. Opzetten van een webwinkel;
  6. Eye Tracking & Usability;
  7. Live chat;
  8. Online franchisen;
  9. Aanvragen van offertes;
  10. Webteksten;
  11. CRM in uw Internet Marketing Strategie;
  12. Lanceren van websites;
  13. Personal branding;
  14. Google Adwords & Online adverteren;
  15. Google Analytics;
  16. Onmisbare marketingbronnen;
  17. Blauwdruk Internet Marketing plan.

Bijlage: 10 CD's met aanvullend digitaal werkmateriaal, zoals:

* Standaard contracten;
* Standaard overeenkomsten;
* Voorbeelden van persberichten;
* Voorbeelden van succesvolle e-mail nieuwsbrieven;
* Kennisdocumenten;
* Diverse templates;
* Juridische documenten voor uw website en webwinkel;
* 10 Interviews met diverse internet ondernemers en marketeers.

Prijs: € 697,- excl. 6% btw

 
Bekijk hier meer informatie over De Blauwe Doos

Colofon

FranchiseFormules.NL en de nieuwsbrief E-Zine vallen onder het exploitatie-beheer van:

Franchising Etc.
Postbus 1379
1000 Brussel
België

Reageren? redactie@franchiseformules.nl

 
Copyright © 2008 Franchising Etc.
FranchiseFormules.NL is onderdeel van het exploitatiebeheer van Franchising Etc.
FranchiseFormules.NL | FranchiseFormules.BE